Mediahuis: Baanbrekende Werkgever '25

Deel deze organisatie
LinkedIn Facebook Twitter

Mediahuis is een internationale mediagroep met bedrijven en activiteiten in België, Nederland, Luxemburg, Ierland en Duitsland. Wij geven belangrijke nieuwsmerken uit, exploiteren een reeks digitale marktplaatsen en zijn actief op de radio- en TV-markt.
Mediahuis gelooft onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een positieve bijdrage leveren voor mens en maatschappij. Vanuit diezelfde maatschappelijke verantwoordelijkheid dragen wij actief bij aan een duurzame samenleving met gelijke kansen voor iedereen en respect voor het klimaat. Dit laatste vertaalt zich onder andere in ons engagement binnen de Belgian Alliance for Climate Action (BACA).

Voor meer informatie, surf naar www.mediahuis.com.

Wat maakt ons een Baanbrekende Werkgever?

Focus op welzijn
Bij Mediahuis zetten we sterk in op het welzijn van onze medewerkers, niet enkel curatief maar ook preventief. Zo organiseren we twee keer per jaar de Vitaliteitsweek, waarin thema’s zoals beweging en ontspanning centraal staan. Medewerkers kunnen deelnemen aan workshops, metingen en genieten van gratis fruit. Daarnaast biedt de Pausit-app medewerkers een digitale coach die hen tijdens de werkdag herinnert aan korte, op maat gemaakte work-outs om de negatieve effecten van langdurig zitten tegen te gaan. Via onze Mediahuis Academy kunnen medewerkers trainingen of coachings volgen over onder meer hartcoherentie, stressmanagement en ergonomie.

Werkdruk blijft een centraal thema binnen ons welzijnsbeleid. Samen met werknemers en leidinggevenden worden de uitdagingen rond werkdruk in volle transparantie besproken en zoeken we naar manieren om stressfactoren te verminderen.

Daarnaast is het recht op deconnectie essentieel binnen onze cultuur. Ons flexibel werkbeleid, waarbij medewerkers – als de job het toelaat – tot 60% van hun werktijd thuis kunnen werken, draagt bij aan een gezonde werk-privébalans.

Groene mobiliteit: een duurzame koers

Bij Mediahuis is duurzame mobiliteit een belangrijk thema. We zijn actief bezig met het vergroenen van ons wagenpark, dat vandaag al voor 70% uit (volledig) elektrische wagens bestaat. Ons doel is om tegen eind 2026 een volledig elektrisch wagenpark te hebben. Daarnaast kiezen sommige medewerkers ervoor om helemaal geen auto meer te gebruiken en wordt er overgeschakeld op duurzamere alternatieven, zoals de fiets of het openbaar vervoer.

Nog belangrijker dan het vergroenen van onze mobiliteit is het vermijden van onnodige verplaatsingen. Ons flexibel werkbeleid biedt medewerkers de mogelijkheid om – indien de job het toelaat – tot 60% van hun werktijd van thuis uit te werken. Dit helpt niet alleen om onze ecologische voetafdruk te verkleinen maar draagt ook bij aan een betere balans tussen werk en privé. Onze hybride werkcultuur maakt plaats- en tijdonafhankelijk samenwerken mogelijk, wat onze digitale maturiteit verhoogt en ons wendbaarder maakt als organisatie.

We gaan All-in bij Mediahuis
Als mediabedrijf zijn we geen passieve waarnemer van de samenleving, maar een actieve deelnemer die de verantwoordelijkheid heeft om te informeren, verbinden en een afspiegeling te zijn van de diversiteit die eigen is aan de wereld waarin we leven. Wij geloven in de eigenheid van onze nieuwsmerken én in de eigenheid van onze mensen. Met ons All-in@Mediahuis programma omarmen we diversiteit op de werkvloer en streven we naar een plek waar iedereen zich welkom, gerespecteerd en gewaardeerd voelt.

Om dit te bereiken, maken we van diversiteit en inclusie een gedeelde verantwoordelijkheid, gedragen door zowel medewerkers als directie. We werken aan een cultuurverandering die geworteld is in onze kernwaarden, ondersteund door concrete acties en meetbare vooruitgang. Dit engagement vertaalt zich ook in onze journalistieke aanpak. Door uiteenlopende perspectieven en verhalen te omarmen, kunnen we een breder publiek bereiken en blijven we relevant voor de diverse samenleving die we bedienen. We geloven dat een inclusieve organisatie leidt tot meer innovatie, betere samenwerking en sterkere resultaten – zowel binnen onze teams als in de inhoud die we dagelijks creëren.

Mediahuis blijft zich inzetten voor een werkomgeving waar welzijn, duurzame mobiliteit en inclusie hand in hand gaan.

ONTDEK ONZE ORGANISATIE



Mediahuis Mediahuis Mediahuis

Deel deze organisatie
LinkedIn Facebook Twitter

JOIN THE MOVEMENT!

Baanbrekende Werkgever is een lerend netwerk van organisaties die zich als duurzame en mensgerichte werkgevers willen ontwikkelen en positioneren.

WORD EEN BAANBREKENDE WERKGEVER