In zijn nieuwe hoofdkantoor in hartje Brussel zorgt Corona Direct voor een inspirerende werkomgeving waar hybride werken een vaste plaats inneemt. De kantoorindeling bewijst het innovatieve karakter van de verzekeringsmaatschappij en brengt creatieve geesten samen. Het einddoel: het beste resultaat voor medewerker én klant.
Corona Direct is als volledig digitale en directe verzekeraar uniek in het verzekeringslandschap. De impact van de nieuwe werklocatie op duurzame mobiliteit is bovendien groot. Binnen het bedrijf is een duidelijke verschuiving merkbaar. Waar tot voor kort 80% van de werknemers met de wagen naar kantoor kwam, gebruikt nu 80% het openbaar vervoer of de fiets. Om dat verder te stimuleren, voorziet Corona Direct diverse tussenkomsten: van een fietsvergoeding tot een voordelige fietsleasing. De nieuwe locatie – vlakbij het metrostation Rogier en op wandelafstand van het station Brussel-Noord – is dan ook niet toevallig gekozen.
Medewerkers van Corona Direct mogen 50% tot maximum 70% van thuis uit werken. Toch vraagt het bedrijf ook nog regelmatig fysiek naar kantoor te komen. De medewerkers genieten er van extra coaching en opleidingen en kunnen er overleggen, brainstormen en bijpraten met collega’s. Kan iemand er niet fysiek bij zijn, dan is daar een oplossing voor: alle vergaderruimtes zijn uitgerust met apparatuur om te connecteren met de thuiswerkers.
Want, daar is Corona Direct van overtuigd, wanneer je mensen voorziet van ruimte om te brainstormen – fysiek of in hybride vorm – werpt dat altijd zijn vruchten af. Het zorgt ervoor dat Corona Direct de titel van baanbrekende werkgever niet gestolen heeft.
Baanbrekende Werkgever is een lerend netwerk van organisaties die zich als duurzame en mensgerichte werkgevers willen ontwikkelen en positioneren.
WORD EEN BAANBREKENDE WERKGEVERPowered by