Met een innovatieve kijk op hybride werken, duurzame mobiliteit, welzijn en inclusie creëert Telenet een kader waarbinnen elke werknemer de kans krijgt om zijn talenten ten volle te ontplooien.
Flexibiliteit vormt het sleutelwoord binnen de hybride werkcultuur van Telenet. “We verwachten dat onze medewerkers per kwartaal veertig procent op kantoor aanwezig zijn. De concrete invulling is vrij te bepalen”, zegt Kirsten Florentie, Vice President People & Engagement. “Thuiswerken doe je nooit alleen. Onze medewerkers bepalen zelf wanneer ze op kantoor en thuis werken, in functie van de noden van hun team. Ons hoofdkantoor fungeert daarbij als een ontmoetingsplaats, met zowel vergaderzalen als stilteruimtes. Op die manier ontstaat de optimale balans tussen verbondenheid en autonomie.“
Kris Legroe, Director Employee Services, wijst op het nieuwe mobiliteitsplan, dat zowel minder als ander vervoer centraal plaatst. “Fietsleasing behoort tot ons mobiliteitsbudget en cafetariaplan. Onze kantoren beschikken over douches en zijn uitgerust met parkings en laadpunten voor elektrische fietsen, steps en speedpedelecs. Voor de vele fietsfanaten staat het tochtje met de Telenet fietsers op donderdag met stip in de agenda.” Duurzame mobiliteit vertaalt zich bij Telenet ook in de elektrificatie van het wagenpark en de dialoog met de stad Mechelen rond de toekomstgerichte vormgeving van de bedrijfssite.
Telenet stelt welzijn voorop. “Zowel het mentale en het fysieke aspect, als een gezonde samenwerking krijgen de nodige aandacht”, zegt Kirsten Florentie. “Een mooi voorbeeld is het recharge-programma, waarbij we teams bevragen naar hun energiepeil en actie ondernemen waar nodig.” Op individueel vlak biedt het employee assistance-programma een antwoord op vragen rond mentaal welzijn. “We bieden onder meer gratis professionele hulpverlening aan en staan aan de zijde van onze medewerkers na een langdurige afwezigheid.”
Iedereen mag en kan bij Telenet zichzelf zijn. “We geloven oprecht dat diversiteit een organisatie verrijkt. Telenet draagt inclusie hoog in het vaandel en ziet er op toe dat iedereen gelijke kansen krijgt, van het eerste sollicitatiegesprek tot verdere promotiestappen”, aldus Kristen Florentie. Kris Legroe geeft mee dat Telenet daarbij niet louter in termen van klassieke carrièrepaden denkt. “We hanteren verschillende tools die de vaardigheden en competenties van onze mensen in kaart brengen. Door ze aan relevante functies te koppelen, ontstaan vaak nieuwe loopbaanuitdagingen die een maximale voldoening schenken, maar waar de werknemer misschien zelf niet aan had gedacht.”
Baanbrekende Werkgever is een lerend netwerk van organisaties die zich als duurzame en mensgerichte werkgevers willen ontwikkelen en positioneren.
WORD EEN BAANBREKENDE WERKGEVERPowered by