Bij House of HR en Accent Jobs ligt de nadruk op de vrijheid én de verantwoordelijkheid van elke medewerker. Thuiswerk is geen doel op zich, wel een onderdeel van de flexibiliteit die beide bedrijven voorstaan.
Powered by
“Thuiswerk en werken op kantoor: het ene kan vandaag niet meer zonder het andere. Wij kiezen dus resoluut voor een hybride model, een goede mix van beide. Onze teams zijn de raderen van het bedrijf en de informele communicatie is daarin de olie. Daarom is volledig thuiswerk uit den boze. Menselijk contact is ook nodig om onze sterke bedrijfscultuur levend te houden.”
“Ook na de coronacrisis blijft thuiswerk mogelijk, maar we gaan dat niet in allerlei regeltjes gieten. Voor mij kadert thuiswerk in flexibiliteit en die komt van twee kanten, van de werkgever en van de medewerkers. Wij geven vrijheid en leggen de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf. Overleg met de leidinggevende, gezond verstand en ownership bij elke individuele medewerker: daar gaat het om.”
“Door de coronacrisis moesten we thuiswerk versneld invoeren. We zetten daarbij sterk in op video, zo heb je toch een persoonlijker contact. Aan onze klanten stellen we voor om digitale interviews met kandidaten te organiseren. Ook lanceerden we videovacatures, die hebben vaak een hogere respons. Video is een heel krachtige tool, al moet je die ook niet overschatten.”
“In onze catalogus zitten elektrische en hybride wagens. Maar wij zetten sterker in op het sociale luik van duurzame ontwikkeling. Met onze vzw JobRoad werken we aan tewerkstelling voor mensen met een langere afstand tot de arbeidsmarkt. Denk maar aan vluchtelingen, ex-gedetineerden en vrouwen met een migratieachtergrond. Zo is onze impact veel groter want daar ligt onze expertise.”
“Vandaag móet je nadenken over thema’s als mobiliteit of mensgericht hybride werken. Maar het gaat ook over flexibiliteit, levenslang leren en entrepreneurschap. Die thema’s leven zeker bij jongere generaties. Als House of HR en Accent Jobs zijn we daarmee bezig. En we raden onze klanten dan ook aan om dat te doen. Ga na wat jouw medewerkers zeggen over de manier waarop jij ermee bezig bent. Of laat jouw bedrijf screenen door een millennial jury.”
“Wij komen vaak in kmo’s en die liggen niet steeds wakker van deze thema’s. Maar wij zeggen: investeer erin, denk erover na. Want het is bepalend voor je toekomst.”
Powered by
Baanbrekende Werkgever is een lerend netwerk van organisaties die zich als duurzame en mensgerichte werkgevers willen ontwikkelen en positioneren.
WORD EEN BAANBREKENDE WERKGEVERPowered by